Τὰ δάκρυα ποὺ στὰ μάτια μας
θὰ δεῖτε ν᾿ ἀναβρύζουν
ποτὲ μὴν τὰ πιστέψετε
απελπισιᾶς σημάδια.

Ὑπόσχεση εἶναι μοναχὰ
γι᾿ Ἀγώνα ὑπόσχεση.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ

Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2012

Ποδηλάτες Παπάγου - Χολαργού Πρόταση για την κίνηση του ποδηλάτου μέσα στο Δήμο Παπάγου - Χολαργού

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗΣ

Η χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς αυξάνεται στη χώρα μας διαρκώς και ταχύτατα। Η μετακίνηση μέσα στην πόλη με το ποδήλατο, αντί για το αυτοκίνητο, θεωρείται πλέον σε
παγκόσμιο επίπεδο το αναγκαίο βήμα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής। Ολοένα περισσότερες χώρες κι επιμέρους δήμοι προωθούν την μετακίνηση με ποδήλατο στον αστικό ιστό ως ένα σημαντικό παράγοντα οικονομικής ενίσχυσης του Δήμου. Η πόλη μας θα μειώσει
δραστικά τα ανούσια έξοδα για κατασκευές parking, η ανάγκη για συντήρηση δρόμων θα μειωθεί (ελαφρύτερη χρήση) ή δημιουργία καινούργιων δρόμων που λειτουργούν συνήθως αντίρροπα στην ποιότητα και ασφάλεια ζωής των πολιτών θα εκλείψει। Ο Δήμος θα προσφέρει στους δημότες του την δυνατότητα καλύτερης υγείας, ευεξίας, καθώς και μία καθημερινότητα πιο ειρηνική και κατά πολύ οικονομικότερη। Με αυτό τον τρόπο προσκαλεί και νέους δημότες (άρα νέα έσοδα) και αποθαρρύνει πιθανά την μετακίνηση των δημοτών μας προς άλλους Δήμους.
Σε ότι αφορά το δήμο μας, με δεδομένη την έλλειψη σχετικής υποδομής και των περιορισμένων
οικονομικών δυνατοτήτων μας, η ομάδα των Ποδηλατών Παπάγου - Χολαργού καταθέτει την πρότασή της προς κάθε ενδιαφερόμενο। Το χαρακτηριστικό της πρότασης είναι ότι απαιτεί μόνο πολιτική και κοινωνική βούληση κι έχει ελάχιστο κόστος.

Στόχοι της πρότασης είναι:
· η διαμόρφωση ενός δικτύου ποδηλατικών διαδρομών για την ασφαλή κυκλοφορία των ποδηλατιστών
· η ελαχιστοποίηση της χρήσης Ι.Χ. για τις καθημερινές μετακινήσεις
· η προσέλκυση περισσότερων δημοτών στη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης
· η αλλαγή νοοτροπίας και παιδείας ως προς τις αστικές μετακινήσεις
Με γνώμονα την ελαχιστοποίηση του κόστους για το Δήμο και ταυτόχρονα την αμεσότητα του αποτελέσματος, καταλήξαμε στην πρόταση δημιουργίας "Διαδρομών Συνύπαρξης". Σ' αυτές τις
διαδρομές τα ποδήλατα και τα αυτοκίνητα θα μοιράζονται το υπάρχον οδόστρωμα, με προτεραιότητα στην ασφάλεια των ποδηλατιστών.

Οι διαδρομές αυτές θα είναι κατάλληλα σηματοδοτημένες με εικόνα ποδηλάτου, τόσο σε πινακίδες όσο και επάνω στο οδόστρωμα, ώστε να δίνουν στους οδηγούς αυτοκινήτων την πληροφορία ότι θα πρέπει να σέβονται την κίνηση των ποδηλατιστών και τα όρια ταχύτητας (30χλμ/ώρα) και να αποφεύγουν τις επικίνδυνες προσπεράσεις। Δεν απαιτούνται ειδικά έργα διαμόρφωσης και ο ασφαλτοτάπητας θα παραμείνει ως έχει। Έχει αποδειχθεί άλλωστε ότι ο κοινός ασφαλτοτάπητας, όταν είναι σωστά συντηρημένος και δεν έχει λακκούβες έχει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των ολισθηρών κυβόλιθων που συχνά συναντούμε σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, π.χ.Ν.Ψυχικό.

Η εμπειρία που θα αποκομίσουμε ως Δήμος μέσα από τις "Διαδρομές Συνύπαρξης" θα μας δώσει ιδέες και για τα επόμενα βήματα προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας και την ανάπτυξη της παιδείας που αυτή προϋποθέτει। Με την εμπέδωση αυτής της "συνύπαρξης", προσδοκούμε στην αύξηση του αριθμού των κινούμενων ποδηλατιστών, γεγονός που σταδιακά θ' αλλάξει δραστικά την εικόνα των μετακινήσεων μέσα στο δήμο.

Για την πρότασή μας, έχουν ληφθεί υπόψη:
· η υπάρχουσα διαμόρφωση, οι υψομετρικές διαφορές, η χρήση και ιδιαιτερότητες του
οδικού δικτύου μέσα στο δήμο
·
η διευκόλυνση της πρόσβασης στο μετρό
·
η διευκόλυνση της πρόσβασης σε σχολεία και χώρους άθλησης
·
η διευκόλυνση της πρόσβασης σε χώρους συνάθροισης κοινού (δημοτικά καταστήματα, εμπορικά κέντρα, χώροι αναψυχής κ.α.)
·
η σύνδεση με τους όμορους δήμους
·
η καθημερινή μας εμπειρία από τη χρήση του ποδηλάτου

Οι δρόμοι που προτείνουμε να ενταχθούν στις "Διαδρομές Συνύπαρξης" είναι:

Κύπρου, Ιωνίας, Νευροκοπίου, Ζακυνθυνού, Πίνδου, Αργυροκάστρου, Μπλέσσα, Καρναβία, Καραλή, Ζησιμοπούλου, Παναγιώτου, Βλαχάβα, Μακεδονίας, Χατζηκωσταντή, Λάρνακος, Πάφου, Χειμάρας, Στρ। Παπάγου, Πεντέλης, Ελ Βενιζέλου, Βουτσινά, Ξανθίππου, Αγ। Ι. Θεολόγου, Ευτέρπης, Ερατούς, Υμηττού, Μ। Μπότσαρη, Β. Μελά, 25ης Μαρτίου, Καραϊσκάκη, Μπουμπουλίνας, Χρ. Σμύρνης, Αγ. Τριάδος, Κεραμικού, Βεντούρη, Φανερωμένης, Μιλτιάδου, Αγ। Γερασίμου, Ψαρών, Ικαρίας, Σύρου, Τήνου, Εθν. Αντιστάσεως, Μενίππου, Χίου, Λοχ. Δεδούση.

Είμαστε διαθέσιμοι να παρουσιάσουμε την πρόταση μας σε προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς και την ενδελεχή ανάπτυξη των επιχειρημάτων μας για το οικονομικό όφελος του Δήμου όπως προκύπτουν από επιστημονικές έρευνες του ECF (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλάτου) και της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π).

ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ Π-Χ























Δεν υπάρχουν σχόλια: